5 MÝTŮ O FITNESS

 

Ve fitness a světě sportu, stejně jako všude jinde, co si budeme vykládat, existuje spousta mylných informací, které se šíří vzduchem stejně rychle, jako drby v dámských šatnách.

 

Jaké to jsou? Slyšeli jste už něco takového? Jdeme na to...

 

1. Odpočinek je pro lenochy

 

Rest day, volný den, cheat day, nazvěme to jakkoli. Pokud se rozhodneme dát si po tréninku volný den, neznamená to, že jsme líní, a že se nám nechce (nebo přesněji, nemusí to znamenat), ale že jsme chytří a víme, jak to v našem těle chodí. Svaly totiž rostou během odpočinku, tudíž je volný den takřka nutný. Pokud ovšem chcete cvičit denně, nikdo Vám nebrání, ale ideální je střídat svalové partie a necvičit každý den totéž.

 

2. Těhotné ženy nesmí cvičit

 

Jak říká můj gynekolog, těhotenství není nemoc. Cvičit můžete i v těhotenství, musí se však upravit zátěž, ideálně cvičit jen se svou vlastní vahou, nepřepínat se. Trénink je nutno upravovat dle stupně a délky těhotenství. V 9. měsíci asi nebudete dělat dřepy se čtyřicítkou na zádech, ale udržovat se fit můžete bez problémů ;).

 

3. Když cvičím, můžu sníst cokoli

 

Však jasně, kvůli tomu cvičím, ne? Ne? Ahaaa… :D

 

Tato informace není až tak pravdivá. Ve skutečnosti to, co jíme, má vliv na naše cvičení a hubnutí úplně nejvíce. Pokud si po cvičení dáme hambáč a hranolky, asi bude něco špatně a ty dvě hoďky ve fitku jste zabili úplně zbytečně. Přece jen na tvrzení, že krásná postava je jen z 20% o cvičení a 80% o jídle, něco bude.

 

 

 

4. Stačí dělat jen kardio

 

Pouze kardio je super pro lidi s vysokým stupněm obezity, kteří potřebují potit a potit ty zlé tuky a zvyšovat si kondičku, než se do toho pořádně opřou.

 

Každopádně pouze tímto způsobem se žádného kýženého výsledku nedočkáte. Pokud chcete pouze kardio trénink, běžte na hodinu na jumping, HIIT nebo kruhový trénink. Intenzita tréninku je vysoká, spalují se tuky a ještě posílíte svaly.

 

Mezi námi děvčaty, pořádný zadek se nezíská na běžícím páse, ale tím, že budete dřepovat a dřepovat – se zátěží!

 

5. Běžící pás a běhání venku je totéž

 

Není to pravda. Když běháte venku, můžete pozorovat lidi kolem, zvířata, občas potkáte někoho známého a pokecáte…

 

To vlastně můžu i ve fitku, že? Tak to bude asi jinak…

 

Tak beze srandy: běhání na pásu a venku je rozdílné hned v několika faktorech: směr a rychlost větru, který ve fitku nefouká, ovlivňuje rychlost a zátěž při běhu. Na páse si zase můžete měnit procentuální zvýšení terénu.

 

Hlavní výhodou pásu je ale ta, že vám šetří klouby, na rozdíl od tvrdého nerovnoměrného terénu venku.

 

Tak co, na který mýtus jste věřili vy? Já na ten o jídle :)